8/13/2013

Krokodiilerin nahkoja!

Olen otsikoinnin mestari.

Tänään hyvin lyhyt ja ytimekäs postaus tiedossa. Sain Katjalta (en enää edes viitsi linkittää blogia... :D) Barry M merkin Croc effects lakan sävyssä Black. En oikein lämmennyt nuille crackle lakoille, mutta nämä kroko kuosit olivatkin jo huomattavasti enemmän mieleeni! Ainoa ongelma lakassa oli sen käyttö. En meinannut millään saada kuviota muodostumaan kynsille. Itku oli jo lähellä, kunnes lopulta ratkaisin tämän ongelman. Kun lakkaa kuivatteli tuulettimen edessä, kuvio muodostui tosi nopeasti kynsille. Paitsi silloin kun olin laittanut lakkaa väärän määrän. Rehellisesti sanoen en vieläkään tiedä mikä on se oikea määrä. :P Kaikille kynsille tuli kuitenkin edes jonkinmoinen kuvio ja minä olin tyytyväinen!





Tänään blogissa onkin harvinainen vieras, oikea käpälä! Jostain syystä oikeaan käteen muodostui kuvio paljon paremmin kun vasempaan!

Kaikki varmaan huomaavat, että yritin lakkauksen pohjalle jonkinmoista ombre lakkausta, mutta pikkusormen pohjalakka alkaa olla jo liian tumma tuon mustan kaveriksi ja kuviot ei oikein näy. Lisäksi tämä krokodiileri lakka veti kuivuessaan pohjaväriä pahastikkin mukanaan. :S Parhaiten tuon vetäytymisen huomaa varmaan ekasta kuvasta etusormesta. Onneksi livenä tuo ei näytä ihan niin pahalta. Kiva lakka kaikenkaikkiaan, vaikka onkin todella rasittavan vaikea käyttää!

Käytetyt tuotteet:


Kerrankin muistin ottaa käytetyistä lakoista kuvan! Alus- ja päällyslakasta en ottanut kuvaa, ne kun ovat samat aina. Lakat ovat kuvassa samassa järjestyksessä kuin kynsillä. Elikkäs, peukusta alkaen:

- Color Club Cool breeze
- Orly Preamp
- China Glaze Strawberry fields
- Gina Tricot Alexis
- Essie Recessionista
- Barry M Croc effect Black

Jos lukijoissa on kroko lakkoja testanneita, niin voitteko valaista minua miten tätä käytetään? :D

8 kommenttia:

  1. Minulla on kans tuota krokolakkaa ja en kyllä minäkään vielä tiedä sitä oikeaa määrää. Mutta paremmin kuviot syntyvät kun lakkaa ei laita hirveän paksua kerrosta, sen verran on selvinnyt :D Joskus kuvio onnistuu ja joskus ei.

    VastaaPoista
  2. Nää krokot on mun mielestä tosi siistejä :)

    Oot varmaankin jo huomannut että siellä pullon kyljessä lukee että krokoa ei kannata laittaa kuivan lakan päälle. Eli siis sen lakan siellä alla pitäisi olla vähän kosteaa, toisinkuin crackleissa, se on varmaan yksi juttu miksi monet ei onnistu täydellisesti ekalla yrityksellä.. ja sit tosiaan kestää kauemmin kuvion muodostuminen :p Mulla ainakin meni vähän aikaa myös ennenkuin opin laittamaan sopivan määrän lakkaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa, en mää oo huomannu mitään ohjeita pullossa. :'D

      Poista
  3. Itse laitan pohjalakan päälle kirkasta lakkaa ettei vedä sitten pohjavärejä mukana niin että kynttä näkyy. :)

    VastaaPoista
  4. Mun mielestä cracklet rumia ja nääki rumia :D Tai sit en osaa käyttää mitää :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, mun mielestä nää on iha kivoja, mutta ne cracklet ei tosiaan ollu mun juttu! :D

      Poista